Responsive Image

معرفی مرکز تحقیقات غلات


مرکز تحقیقات غلات Cereal Research Centre (CRC)
​​​​​​​

مدیر مرکز تحقیقات غلات: دکتر سعید جلالی هنرمند

مدیر گروه پژوهشی بیوتکنولوژی غلات: دكتر كیانوش چقامیرزا
مدیر گروه پژوهشی بیوشیمی و کیفیت دانه غلات: دكتر صحبت بهرامی‌نژاد
مدیر گروه پژوهشی اکوفیزیولوژی غلات: ​​​​​​​دكتر محسن سعیدی

این مرکز تحقیقاتی با بهره گیری از متخصصین و پژوهشگران زبده كه دارای دانش روز در زمینه‌های علمی و تخصصی  مربوط می‌باشند، با تجهیزات لازم به كمك تجربیات فراوان خود می توانند این مرکز را تبدیل به یكی از برترین مراكز تحقیقاتی در نوع خود در سطح كشور و منطقه نمایند.
این مركز بستر مناسبی را برای همكاری علمی تحقیقاتی دانشگاه با سایر مراكز و سازمان‌ها و حتی دانشگاهها و موسسات تحقیقاتی بین‌الملی برای انجام طرحهای تحقیقاتی مشترك فراهم می‌آورد.

وظایف اساسی مرکز تحقیقات غلات:
- تحقیق در زمینه شناخت مواد اولیه،امكانات و استعدادهای قابل بهره‌برداری با استفاده از روش های زیست شناسی مولكولی، بیوتكنولوژی و مهندسی ژنتیك در غلات زراعی مهم در سطح منطقه.
- مطالعه، بررسی و ارزیایی در زمینه روشهای جدید بیوتكنولوژی از جنبه های اقتصادی-اجتماعی و مسائل محیط زیستی.
- تحقیق در زمینه بهبود فرآورده‌ها و عملیات زراعی با استفاده از بیوتكنولوژی به نوعی كه متضمن سلامت بیشتر محیط زیست باشد و از آلاینده‌های محیطی اجتناب گردد.
- همكاری و ارتباط مستمر با موسسات مشابه، دانشگاهها و سایر مراكز علمی داخلی، خارجی و بین‌الملی از طریق تبادل اطلاعات، اجرای طرحهای تحقیقاتی مشترك، بازدیدها، تشكیل گردهمائی‌ها و غیره.
- بررسی و شناسائی نیازهای پژوهشی در زمینه بیوتكنولوژی غلات.
- انجام طرحهای پژوهشی، بنیادی و كاربردی و بررسی روشهای علمی نوین در زمینه‌های مذكور با جذب منابع مالی خارج از دانشگاه.
- فراهم آوردن امكانت لازم و متناسب با فعالیت‌های پژوهشی مربوط به بیوتكنولوژی غلات.
- همكاری در انجام پایان‌نامه‌های دانشجوئی در سطوح تحصیلات تكمیلی (كارشناسی ارشد و دكترای تخصصی) در حوزه‌های مرتبط با بیوتكنولوژی غلات مانند: كشت بافت، انتقال ژن، استفاده از نشانگرهای مولكولی، مهندسی ژنتیك و غیره.
​​​​​​​